Przejdź do treści

Komunikacja, sprzedaż, zarządzanie zespołem

Komunikacja to podstawa i oszczędność czasu! A zatem co Ci chciałam przekazać? Wiem o tym, że przyszedłeś tu w jakimś celu. To mnie cieszy, że jesteś!  Ale domyślam się, że możesz nie mieć czasu, by przekopywać się przez stertę moich artykułów. Tak dobrze przeczytałeś –  STERTĘ. Dobra! Nie śmiej się  ze mnie! Wiem, że zaczynam i jest to drugi artykuł ale proszę – daj mi szansę Cię zaskoczyć!

Widziałeś kiedyś takie zdjęcie jak kotek w lustrze się ogląda i widzi lwa? Jeśli nie widziałeś to proszę uruchom swoją wyobraźnię! Wierzę w Ciebie, że już widzisz swoimi oczami taki obraz. Masz to już? – OK! To ja tak dzisiaj na siebie patrzę. Może i mam za sobą już wiele lat życia zawodowego (i w ogóle mam za sobą – o zgrozo – już wiele lat) ale dopiero teraz zaczynam stawiać pierwsze własne kroki w świecie online. I nie mam tu na myśli ‘jak włączyć komputer’ tylko jak przenieść to całe moje doświadczenie zawodowe do świata wirtualnego. Stąd też teraz zaczynam pisać.

Trzy kategorie: komunikacja, sprzedaż, zarządzanie zespołem

Chcę żebyś miał łatwość w odnajdywaniu tego co potrzebujesz aktualnie w swoim życiu zawodowym. Struktura tego bloga będzie miała trzy kategorie: komunikacja, sprzedaż oraz zarządzanie zespołem sprzedażowym. Podział na kategorie ma ułatwić Tobie szybkie dotarcie do informacji, które akurat potrzebujesz.

Królowa efektywności – komunikacja interpersonalna

W kategorii komunikacja znajdziesz artykuły o komunikacji (i tu chyba nie jesteś zaskoczony😊). Proces komunikacji to mój konik. Chcę Ci pokazać jak ważne jest, by pochylić się nad tym zagadnieniem trochę mocniej. Spotykam się często z takim stwierdzeniem, że to jest oczywista umiejętność, którą nabywamy w dzieciństwie. To prawda, że w dzieciństwie uczymy się jak posługiwać się danym językiem. Proces komunikacji to nie tylko znajomość języka. To nie jest CO ale przede wszystkim JAK mówimy (i tu nie mam na myśli akcentu, dialektu i innych językowych zagadnień). Będziesz mógł przeczytać o wszystkim co wpływa na to, iż rozumiemy coś w ten konkretny sposób lub sami jesteśmy odbierani tak, a nie inaczej.

komunikacja interpersonalna jako podstawowe narzędzie efektywności

Zastanów się na przykład nad tym jak to się dzieje, że czasem ‘czujesz chemię’ ze swoim rozmówcą, od razu ‘łapiesz klimaty’ i rozumiecie się tak, jak byście byli dawnymi przyjaciółmi. Czasem jest też tak, że jesteś z kimś w zespole (grupie),  masz podejść do niej….. ,  aż Ci skóra cierpnie na samą myśl  – zrobisz wszystko, by tego nie robić.  Właśnie w kategorii KOMUNIKACJA  przeczytasz o tym, dlaczego tak się dzieje i jak to zrobić, żeby rozmowa z innymi sprawiała nam przyjemność i nie pożerała naszej energii.

W tej kategorii przybliżę Ci  też zagadnienia związane z narzędziami psychometrycznymi. Konkretnie to jak  korzystanie z takich narzędzi ułatwi Ci rozwój Twojej kompetencji  komunikacji. Narzędzia – co do zasady (uogólniając i generalizując) maja nam ułatwiać wykonanie danej czynności/pracy. Ja znam wiele takich narzędzi, ponieważ wiele razy byłam poddawana badaniom (jest to jeden z plusów pracy w ‘korpoświecie’). Teraz prowadzę konsultacje biznesowe z wykorzystaniem Process Communication Model®. Przybliżę Ci dlaczego wybrałam właśnie to narzędzie i jakie korzyści możesz osiągnąć jeśli zechcesz sam się z nim zapoznać. Ale to spokojnie – nie kupuj ‘kota w worku’! Poczytasz, zobaczysz i wtedy ewentualnie podejmiesz decyzje czy chcesz bliżej poznać to narzędzie.

Sprzedaż – komunikacja z klientem

Podstawowa umiejętność w biznesie - sprzedaż

W kategorii SPRZEDAŻ skupię się na wszystkich elementach, które mają wpływ na rozmowę sprzedażową z klientem. Jeśli zatem będziesz chciał znaleźć informacje  dotyczące stricte rozmowy  lub procesu obsługi klienta (w rozumieniu podjęcia ewentualnych działań przed taką rozmową) to znajdziesz je właśnie w tym miejscu. Chciałabym podzielić się z Tobą umiejętnościami technicznymi – czyli wyjaśnić Ci krok po kroku jak poprawnie poprowadzić taką rozmowę. W tej kategorii znajdziesz też wszystkie elementy, które wpływają na efektywność sprzedawcy i należy je określić jako umiejętności miękkie.

Owe umiejętności miękkie  często mają większe znaczenie z punktu widzenia efektywności w sprzedaży. Zgadzasz się z tym? Nie? To pomyśl przez chwilkę – gdybyś miał wybrać jednego z dwóch sprzedawców z kim chciałbyś rozmawiać – z pozytywnym sprzedawcą, który nie tylko profesjonalnie wyjaśni zalety produktu lub usługi, lecz także jeszcze ‘zarazi’ Cię optymizmem i energią. A może raczej z takim, który wyjaśni Ci cechy produktu, jak o nie zapytasz ale nie zaangażuje się w rozmowę z Tobą i w ogóle masz odczucie, że przeszkadzasz mu w pracy? Zaryzykuję stwierdzeniem, że wybierzesz tego pierwszego.

Takich przykładów można mnożyć, gdyż w worku umiejętności miękkich dużo się zmieści. Nie chodzi mi też o to, żeby tutaj teraz podawać przykłady na wszystko. Chcę Ci jednak dać znać, że to ważna część kompetencji do rozwoju. Bez tego najlepszy sprzedawca często ponosi porażki.

Zarządzanie zespołem sprzedażowym – czyli o komunikacji w zespole i nie tylko

Zarządzanie zespołem sprzedażowym

W kategorii ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM znajdziesz informacje dotyczące organizacji procesów sprzedażowych oraz pracy z zespołem (sprawy organizacyjne oraz miękkie ale tylko te, które nie klasyfikujemy do kategorii KOMUNIKACJA). Chcę Ci pokazać w tych artykułach jak wygląda zarządzanie zespołem nastawionym na osiąganie wyników. Co się sprawdza, a co absolutnie nie. Chcę Cię zaprosić, byś spojrzał na Twoją pracę ‘z lotu ptaka’ i zwiększał swoje dochody.

Przeczytasz też w tej kategorii o tym, jak grupę zamienić w zespół, jak dzielić role, jak rozliczać  pracowników. Chcę też poruszyć tutaj kwestie te mniej miłe dla ludzi ale takie, które są częścią pracy managerskiej – jak przeprowadzać rozmowy dyscyplinujące, jak zwalniać ludzi, jak zadbać o interes firmy kiedy rozstajesz się z pracownikami.

Wyżej wymienione zagadnienia dla mnie się łączą. Mają wspólny mianownik – moje doświadczenie zawodowe. Nie będę pisała o niczym innym, jak o moim życiu zawodowym. Nie jest to wiedza encyklopedyczna, lecz praktyczna. Często związana nie tylko z merytoryką, lecz także z ogromnym wysiłkiem – zarówno fizycznym i emocjonalnym.

Jesteś ciekawy co będzie w następnym artykule?

Zapisz się na newsletter – poinformuję Cię kiedy pojawi się następny wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *